مرسدس بنز هماکنون در حال کار بر روی توسعهٔ یک قوای محرکهٔ هیبریدی عملکرد بالا است که از یک پیشرانهٔ 3 لیتری شش سیلندر خطی توربو و یک موتور الکتریکی با 70 اسب بخار قدرت تشکیل شده است. خروجی کلی این سیستم نیز 500 اسب بخار قدرت خواهد بود. محصولاتی که به این قوای محرکهٔ هیبریدی جدید مجهز خواهند بود، تحت نام AMG 53 عرضه میشوند و بنابراین خانوادهٔ AMG 53 هم به محصولات مرسدس بنز اضافه خواهد شد. این قوای محرکه برای اولین بار در نسل آیندهٔ مدل CLS ارائه خواهد شد و همانطور که مشخص است، CLS53 AMG نام خواهد داشت. تاریخ دقیق عرضهٔ این خودرو هنوز مشخص نیست اما بهاحتمالزیاد تا پایان سال آینده راهی بازار خواهد شد.
به گفتهٔ منابع مختلف، S کلاس نیز از عضو جدید AMG 53 بهرهمند خواهد شد اما این مدل در ایالاتمتحده عرضه نخواهد شد. به گزارش Automotive News، سدان پرچمدار S53 AMG تنها در خارج از آمریکای شمالی عرضه خواهد شد. خانوادهٔ AMG 53 مرسدس بنز جایگزین مدلهای AMG 43 خواهد شد که به یک پیشرانهٔ 3 لیتری V6 مجهز هستند؛ اما این سیستم هیبریدی جدید نهتنها قدرتمندتر است بلکه انتظار میرود بهطور قابلملاحظهای کارآمدتر باشد، سوخت کمتری مصرف کند و گازهای مضر کمتری تولید نماید.
پیشرانهٔ شش سیلندر خطی توربوشارژ جدید مرسدس بنز از یک سیستم استارت-آلترناتور یکپارچه (ISG) و یک کمپرسور کمکی الکتریکی (eZV) سود میبرد که تنها در 300 میلیثانیه، دور توربوشارژر را تا 70 هزار rpm افزایش میدهد. درنتیجه قدرت اضافه و گشتاور موتور الکتریکی کمک میکند تا تأخیر توربو از بین رفته و شتاب بهتری از لحظهٔ شروع حرکت ارائه گردد. تمام محصولات مرسدس بنز که بر روی پلتفرم MRA این شرکت ساخته شدهاند به قوای محرکهٔ AMG 53 مجهز خواهند شد که شامل سدانهای C کلاس، E کلاس و S کلاس و کراساوورهای GLC، GLE و GLS میشود. بدین ترتیب نهایتاً تمام محصولات مرسدس-آامگ به قوای محرکهٔ هیبریدی مجهز خواهند شد درحالیکه ساخت مدلهای تمام الکتریکی نیز چندان دور نخواهد بود.