نمیتوانید منتظر عرضه مرسدس-ایامجی E63 وحشی بمانید؟ خب تا همین امروز میتوانستید E43 را بخرید اما دایملر در حال جایگزینی این خودرو با نسخه جدید E53 است. پیروی معرفی این سری از مدلهای AMG در CLS و E کلاس کوپه و کانورتیبل، قوای محرکه پرفورمنس و هیبریدی ملایم هماکنون وارد مدلهای سدان و استیشن E کلاس نیز شده است. این پیشرانه 6 سیلندر 3 لیتری توئین توربو با یک سیستم 48 ولتی EQ همراه شده است.
پیشرانه احتراق داخلی یاد شده قدرت 435 اسب بخاری و گشتاور 520 نیوتون متری دارد. خروجی این پیشرانه نسبت به قدرت 396 اسبی E43 کاملاً بیشتر بوده اما گشتاور آن کمی پایینتر است؛ اما سیستم ملایم EQ نیز 22 اسب بخار و 250 نیوتون متر گشتاور دیگر را به مجموعه اضافه میکند تا کل خروجی قوای محرکه E53 به 457 اسب بخار و گشتاور آن نیز به 769 نیوتون متر برسد.
البته قدرت قوای یاد شده هنوز هم کمتر از خروجی 563 اسبی مدل E63 است. این مدل از پیشرانه 8 سیلندر 4 لیتری توئین توربو سود میبرد اما باید به این نکته اشاره کنیم که گشتاور E53 کمی بیشتر است. باید گفت E63 S هنوز هم با قدرت 604 اسبی و گشتاور 850 نیوتون متری در هر دو جنبه قویتر از E53 میباشد.
این نیروی عظیم از طریق یک گیربکس 9 سرعته اتوماتیک و سیستم 4Matic+ به تمامی چرخها منتقل میشود. E53 سدان یا استیشن میتواند در عرض 4.5 ثانیه خود را از سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برساند. این عملکرد کاملاً بهتر از E43 بوده اما هنوز هم یک ثانیه کامل عقبتر از E63 میباشد. البته با وجود چنین گشتاوری و وزن کمتری ما از اینکه مرسدس دراینباره کملطفی کرده باشد تعجب نخواهیم کرد.
مرسدس علاوه بر معرفی E53 نسخههای دیزلی جدید E200d، E220d، E300d و E400d را معرفی کرده که خروجیهای آنها به ترتیب 150، 194، 245 و 340 اسب بخار میباشد. در این خودروها سیستمهای کمکراننده جدید و دیگر بهروزرسانی تریم ها به همراه پکیج اسپورت استایل جدید وجود دارند. هنوز مشخصات مدلهای بازار آمریکا منتشر نشده اما در آلمان، مرسدس-ایامجی E53 4Matic+ بهای 79248 یورویی دارد. مدل استیشن را نیز میتوان با 82038 یورو خریداری کرد. این مبالغ شامل 19 درصد مالیات نیز هستند.