بررسی مرسدس بنز sl 63 2016

در روی کاغذ، افزایش قدرت خودرو به 577 اسب بخار در بحث شتاب گیری تأثیر ناچیزی داشته (شتاب صفر تا 100 کیلومتر 4.1 ثانیه در برابر شتاب 4.3 ثانیه‌ای SL 500) و البته سقف سرعت دو خودرو نیز یکسان است. اما در واقعیت این خودرو یک هیولای کاملاً متفاوت است.

مرسدس به شما خواهد گفت که SL 500 یک کروزر است ولی SL 63 را خودروی اسپورت می‌نامد. قدرت این خودرو فراتر از قدرت 503 اسبی ای‌ام‌جی GT است؛ اما در جاده این سه خودرو نمی‌توانند خیلی متفاوت باشند.SL 63 همیشه یک مشت‌زن بوده و این اصلاحات نیز تغییر کمی را در خصلت‌های آن ایجاد کرده‌اند.

با خاموش کردن تمام تجهیزات کمکی راننده و فشار دادن پدال گاز تا انتها شاهد ابری از دودهای آبی در چرخ‌های عقب خواهیم بود؛ اما با فشار مناسب پدال می‌توانید به خوبی سرعت گرفته و از شنیدن غرش‌های پیشرانه‌ی 8 سیلندر 5.5 لیتری توربو لذت ببرید. همین قضیه در پیچ‌ها نیز مشابه است، جایی که با فشار دادن بی‌مهابای پدال گاز می‌توان اشک لاستیک‌های عقب را درآورد. البته با روشن بودن سیستم‌ها رفتار خودرو کاملاً ایمن است.

با پایین آوردن سقف آن صدای اعتیادآور پیشرانه بیشتر به گوشتان می‌رسد. گیربکس 7 سرعته MCT با تعویض‌های سریع به شما اجازه می‌دهد تا سریع‌تر به خواسته‌تان برسید. در دنده‌های سنگین‌تر با بالا رفتن رعدآسای دور پیشرانه صدای آن نیز برمی‌خیزد.

سیستم فرمان در نظر ما کمی سبک است و در راه‌های مستقیم کمی مبهم عمل می‌کند. در پیچ‌های بازتر و سریع‌تر این خودرو بسیار قابل تشخیص است و از SL 65 12 سیلندری بسیار سبک‌تر احساس می‌شود؛ اما لرزش‌های این خودرو جای ناامیدی است. شما یک مدل ای‌ام‌جی را برای نسل آینده نمی‌خرید بلکه آن خودرو ارائه‌دهنده‌ی حد نهایی مهندسی بنز است؛ اما SL 63 به‌طور جدی با راه‌های ناهموار و دارای دست‌انداز در حال کشمکش است و حتی لرزش و تکان‌هایی را در هنگام رد شدن از این سطوح به کابین منتقل می‌کند.

حالت دینامیک سواری همه‌چیز را محکم‌تر کرده و البته اوضاع را بدتر می‌کند. حالت اسپورت پلاس نیز نقطه‌ی اوج سفتی خودرو است. خوشبختانه تنظیمات شخصی نیز وجود دارد بنابراین می‌توانید گیراترین پاسخ پیشرانه را با نرم‌ترین تنظیمات دامپرها انتخاب کنید.

بادگیرهای الکتریکی مرسدس بادهایی که در کابین می‌پیچند را بلوکه کرده و نه تنها با ظاهر ابتدایی خود به مقصدتان می‌رسید بلکه آرام و رضایتمند نیز خواهید بود.

همه‌ی مدل‌ها بازنگری‌های کوچکی را در جلوپنجره و چراغ‌ها تجربه کرده‌اند درحالی‌که تریم زیبای کابین با صندلی‌هایی که با چرم ناپا پوشیده شده تکمیل می‌شود و اپل کارپلی و ساعت IWC در داشبورد خودنمایی می‌کنند. در خودروی حاضر در تست شاهد رینگ‌های بزرگ، کیت بدنه‌ی منحصربه‌فرد و خروجی‌های اگزوز چهارتایی هستیم.

شاید افراد زیادی پرداخت اضافه بهای تقریباً 35 هزار پوندی نسبت به SL 500 را دیوانگی بدانند اما مرسدس برای مدل SL 65 حتی اضافه پرداخت 59200 پوندی طلب می‌کند. نه‌تنها خودروی اشاره شده سنگین‌تر است بلکه به‌صورت نامحسوس سریع‌تر بوده و پیشرانه نیز بی‌اندازه تشنه‌تر بوده و برای افراد عادی غیرقابل‌تمایز است.

ای‌ام‌جی SL 63 جایگاهی عجیب در خط تولید مرسدس دارد. این خودرو قدرتمندتر و گران‌تر از ای‌ام‌جی GT است اما در بحث هندلینگ و لذت رانندگی نمی‌تواند به آن نزدیک شود. اگر دنبال یک خودروی دونفره‌ی روباز قدرتمند و قلدر هستید پس قطعاً SL می‌تواند مناسب تفکرات شما باشد اما تجربه‌ی ما نشان داد که در راه‌های ناهموار این خودرو احساس ناراحتی دارد. پورشه 911 محصول دل‌پذیرتری است و در موارد زیادی خنده‌ی بیشتری را روی لبانتان می‌نشاند.

مشخصات مرسدس-ای‌ام‌جی SL 63

پیشرانه: 8 سیلندر 5.5 لیتری توئین توربو
قدرت/گشتاور: 577 اسب بخار/900 نیوتون متر
گیربکس: 7 سرعته اتوماتیک دوکلاچه، دیفرانسیل عقب
شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 4.1 ثانیه
حداکثر سرعت: 250 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: 10.1 لیتر در هر صد کیلومتر

همچنین ببینید

افزایش ابهت مرسدس A کلاس جدید با تیون لورینسر

اگر دوست دارید هاچبک اسپورت شما خوش‌تیپ‌تر به نظر آید قطعاً استفاده از رینگ‌های بزرگ‌تر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با امداد مرسدس بنز